Menu

Workshop ‘Toegankelijk, inclusief & verbindend communiceren’

Welkom in de hyperdiverse samenleving!

Burgers of klanten gericht aanspreken vraagt heel wat van medewerkers in organisaties. Hoe doe je dat, zo gericht en zo begrijpelijk mogelijk communiceren met een divers publiek? Wil je bijleren over hoe je verbinding kan maken met de diverse doelgroep zonder groepen uit te sluiten?8 hefbomen

Ingrid Tiggelovend biedt tijdens workshops (online of fysiek aanwezig) inzicht in de basisprincipes van diversiteitsbewust en inclusief communiceren en bespreekt op een interactieve manier 8 hefbomen die het verschil voor je organisatie uitmaken. Zowel het beleid, het onderzoek als de communicatiepraktijk komen aan bod. Je gaat aan de slag met je eigen communicatiemateriaal, ontdekt of het laagdrempelig is en/of het diversiteit in woord- en beeldgebruik uitdraagt. Door sensitief te schrijven en herkenbaar te verbeelden stem je de communicatie van je organisatie af op een divers publiek en straal je meer geloofwaardigheid uit.

Deze vorming is geschikt voor iedereen die meer sensitief, gericht en begrijpelijk wil communiceren met een divers publiek.

Ingrid Tiggelovend, van Nederlandse origine, is auteur van de boeken Diversiteitscommunicatie. Verbindende communicatie en marketing en Woorden en beelden k(l)eurig kiezen, uitgever van kleurrijke prentenboeken en lanceert nieuwe stemmen in de boekenwereld.

De voorbije periode gaf ze opleidingen en workshops voor VVSG (Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten), Socius, Creatief Schrijven, stad Mechelen, stad Gent, OCMW Gent, KU Leuven, Cera, Davidsfonds, Agentschap Integratie & Inburgering, Westtoer, Logo Antwerpen, Vlaamse overheid, NT Gent, Nederlandse bibliotheken (Probiblio), Poppunt, Orbit vzw, Kortom, Interafval, Boekenbeurs, Free Hands en tal van gemeenten en steden.

“Ingrid is een fijne spreekster en  kan het boeiend vertellen.” 

“Ik leerde hoe ik een beter zicht kan krijgen op mijn eigen referentiekader en hoe je via de 8 hefbomen op een gestructureerde manier aan de slag kunt gaan met inclusief communiceren.”

“Een boeiende presentatie en (linken naar) rijk materiaal.” 

“Ik heb heel wat onthouden: diversiteit = gewoonte + mentaliteit + respect, begrip voor de ander, je eigen referentiekader, Nivea en het charter. Geen fake communicatie. Een verhaal van ons, wat ons bindt.”

Meer informatie? Stuur een mail naar ingrid.tiggelovend@studiosesam.be